Algemeen

Wat is het verschil tussen huren en leasen

Het verschil zit voornamelijk in de service. Als u een product leaset dan zijn wij regelen wij de installatie van het product maar ook reparatie of vervanging bij defecten en storingen.

Hoe werkt een huur of lease abonnement

Bij ons huur je huishoudelijke apparaten van verschillende merken voor een vaste prijs per maand. Wij hebben de meest duurzame producten al voor je uitgekozen. Binnen ons uitgebreide assortiment kan je kiezen uit verschillende modellen. Daarnaast kies je de minimale huur of lease contractduur. Hoe langer je huurt, hoe lager de prijs per maand.

Lees hier meer over hoe het werkt

Kan iedereen huren of leasen?

Iedereen die 18 jaar of ouder is en door ons acceptatiebeleid, inclusief kredietwaardigheidstoets, heen komt kan een huren of een lease abonnement afsluiten.

Het kan zijn dat we je om extra informatie vragen indien nodig.

Wat gebeurt er als mijn betaling mislukt?

Geen zorgen! We komen niet meteen je apparaat ophalen. Als je betaling niet is gelukt ontvang je een mail met een betaallink die 15 dagen geldig is.

Na 3 gemiste betalingen vragen wij om het product terug te sturen.

Krijg ik een BKR-registratie als ik huur of lease?

Nee, ongeacht of u huurt of leaset krijgt u geen BKR-registratie.

Mag ik het apparaat ook zakelijk gebruiken?

Met uitzondering van gereedschap. Is het niet toegestaan om een apparaat commercieel en/of zakelijk te gebruiken. Het apparaat mag alleen gebruikt worden in (eigen) huiselijke kring. Het apparaat mag niet verhuurd worden, en mag ook niet gebruikt worden in bijvoorbeeld een winkel of horeca-zaak.

Zakelijke klanten vragen wij om eerst contact met ons op te nemen.

Voor bestellen

Wanneer wordt het product bezorgd?

Kleine artikelen

Kleine artikelen zoals gereedschap, koffiemachines en laptops worden bijna altijd de volgende dag geleverd.

Grote artikelen

Grote producten zoals wasmachines, televisies en kinderwagens worden binnen 3 dagen bezorgd.

Wordt het product geïnstalleerd & aangesloten?

Alle witgoed en inbouw producten worden door ons geplaatst en aangesloten.

Moet ik extra betalen voor de bezorging?

Nee, in principe niet. Je betaalt een eenmalig bedrag als je je abonnement afsluit. Hiermee worden verschillende kosten gedekt, waaronder de bezorging. Tenzij we twee keer voor niks voor de deur staan en we voor de derde keer naar je toe moeten rijden. Dan brengen we wel extra kosten in rekening (ca. €15-25).

Borg of administratie kosten

Huur - Borg

Als u een product huurt betaalt u een borg. Deze krijgt u aan het einde van de looptijd terug als wij het product in goede orde en zonder beschadigingen hebben ontvangen.

Lease - Administratiekosten

Als u een product leaset betaald u geen borg maar wel eenmalig administratiekosten, deze administratiekosten krijgt u niet terug aan het einde van de lease. Het eenmalige bedrag dekt een deel van de service. Je krijgt dit niet terug, tenzij je tenminste 24 uur voordat we het apparaat bezorgen annuleert.

Tijdens de looptijd

Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

Je kan de klantenservice benaderen van Ma. t/m Vr. 09:00 – 17:30

Via:
WhatsApp Chat: (+31)622586631
Telefoon: 088-0115999
Mail: contact@somashome.nl

Ikheb schade veroorzaakt wat nu?
Click here to change this text. Ac non ac hac ullamcorper rhoncus velit maecenas convallis torquent elit accumsan eu est pulvinar pretium congue a vestibulum suspendisse scelerisque condimentum parturient quam.Aliquet faucibus condimentum amet nam a nascetur suspendisse habitant a mollis senectus suscipit a vestibulum primis molestie parturient aptent nisi aenean.A scelerisque quam consectetur condimentum risus lobortis cum dignissim mi fusce primis rhoncus a rhoncus bibendum parturient condimentum odio a justo a et mollis pulvinar venenatis metus sodales elementum.Parturient ullamcorper natoque mi sagittis a nibh nisi a suspendisse a.
Mijn product geeft een foutmelding of werkt niet. Wat moet ik doen?
  • Zoek in de gebruiksaanwijzing of het probleem en de oplossing erin staan en probeer het zelf op te lossen.

  • Lukt dit niet? Neem contact met ons op. Dan sturen wij iemand langs.

Ik wil opzeggen

Wil je opzeggen voordat de looptijd voorbij is, dan kunnen wij hier kosten voor rekenen.

  • Voor een huur of lease abonnement van 3 maanden tot 1 jaar betaal je het volledige resterende bedrag van de abonnementskosten als je niet binnen de eerste 14 dagen, na ontvangst van het apparaat, opzegt. Bijvoorbeeld; je hebt een 3 maanden abonnement, maar zegt na 2 maanden op. Dan betaal je de resterende maand volledig.

  • Voor huur en lease abonnementen van langer dan 1 jaar van 50% van de abonnementskosten over de resterende termijnen van de duur van jouw abonnement. Tenzij je binnen de eerste 14 dagen opzegt.
    Voorbeeld: als u een wasmachine huurt voor 2 jaar en deze na 1,5 jaar wilt opzeggen. Dan betaalt u nog 50% van de laatste 6 maanden.

Na de looptijd

Product terugsturen of laten ophalen

Aan het einde van uw huur of lease sturen wij u een PostNL verzendlabel. Stuur het product voor zover mogelijk in de originele verpakking terug.

Grote producten

Bij grote producten zoals wasmachines en televisies halen wij het product aan het einde van de looptijd weer bij u op.

Ik wil het product overnemen (kopen). Wat nu?

Huur

Als u huurt en u wilt het product kopen, dan kunt u ons het beste een e-mail sturen met daarin abonnement nummer

Lease

Aan het einde van de looptijd krijgt u van ons een e-mail. Daarin staat ook een koopprijs vermeld. Liggend aan de looptijd en het product kan de koopprijs verschillend van €10 tot €200

Huur of lease verlengen

Wilt u het product langer gebruiken? Dat kan!

Het contract loopt automatisch door en is maandelijks opzegbaar tot maximaal 6 jaar zonder tegenbericht van jou.