Klik op een afbeelding om verder te lezen over dat onderwerp

Veel gestelde vragen

Hoe werkt een lease abonnement

Bij ons huur je huishoudelijke apparaten van verschillende merken voor een vaste prijs per maand. Wij hebben de meest duurzame producten al voor je uitgekozen. Binnen ons uitgebreide assortiment kan je kiezen uit verschillende modellen. Je kunt ook de minimale huurcontractduur selecteren. Hoe langer je huurt, des te lager de maandelijkse prijs wordt.

Lees hier meer over hoe het werkt

Kan iedereen leasen?

Iedereen die 18 jaar of ouder is en door ons acceptatiebeleid heen komt kan een huur abonnement afsluiten.

Het kan zijn dat we je om extra informatie vragen.

Bewind

Staat u onder bewind? Dan kunt u alleen huren als wij schriftelijke toestemming van uw bewindvoerder ontvangen.

Wat gebeurt er als mijn betaling mislukt?

Geen zorgen! We komen niet meteen je apparaat ophalen. Als je betaling niet is gelukt ontvang je een mail met een betaallink.

Je kan ook altijd even contact opnemen met onze klantenservice om de mogelijkheden voor een betalingsregeling te bespreken.

Mag ik het apparaat ook zakelijk gebruiken?

Het is niet toegestaan om een apparaat commercieel en/of zakelijk te gebruiken. Het apparaat mag alleen gebruikt worden in (eigen) huiselijke kring. Het apparaat mag niet verhuurd worden, en mag ook niet gebruikt worden in bijvoorbeeld een winkel of horeca-zaak.

Zakelijke klanten vragen wij om eerst contact met ons op te nemen.

Voor bestellen

Wanneer wordt het product bezorgd?

Zodra u uw aanvraag heeft geplaatst, staan onze klantenservicemedewerkers klaar om telefonisch contact met u op te nemen. Samen nemen we al uw persoonlijke voorkeuren door. Daarna regelen we een bezorgafspraak die u schikt. En het beste nieuws? Bezorging én installatie zijn helemaal kosteloos!

Wordt het product geïnstalleerd & aangesloten?

Niet alleen brengen we uw product gratis bij u thuis, we zorgen er ook meteen voor dat het vakkundig wordt geïnstalleerd, zodat u er meteen gebruik van kunt maken. En ja, dit is ook gratis! Onze monteur neemt bovendien de tijd om u uit te leggen hoe het apparaat werkt, zodat u er direct mee aan de slag kunt. Pas wanneer u helemaal tevreden bent, vertrekt onze monteur.

Moet ik extra betalen voor de bezorging?

Nee, in principe niet. U betaalt een eenmalig bedrag bij het afsluiten van uw abonnement. Hiermee worden verschillende kosten gedekt, waaronder de bezorging. Tenzij we twee keer voor niets bij u voor de deur staan en we voor de derde keer naar u toe moeten rijden. Dan brengen we wel extra kosten in rekening (ongeveer €15-25).

Geen verrassingen

Bij ons hoeft u zich geen zorgen te maken over eenmalige kosten, extra toeslagen of opstartkosten. U betaalt gewoon maandelijks één vast en voordelig tarief.

 
 
 
 
 
 

Tijdens de looptijd

Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

Je kan de klantenservice benaderen van

Ma-do: 08:30 – 20:00
Vr 08:30 – 17:00
Za 13:00 - 17:00
Zo 13:00 - 17:00

Met uitzondering van Feestdagen

Via:
Telefoon: 088-7129050
Mail: contact@somaslease.nl

Ik heb schade veroorzaakt wat nu?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op via: 088-7129050 of contact@somaslease.nl

Mijn product geeft een foutmelding of werkt niet. Wat moet ik doen?
  • Zoek in de gebruiksaanwijzing of het probleem en de oplossing erin staan en probeer het zelf op te lossen.

  • Lukt dit niet? Neem contact met ons op. Dan sturen wij iemand langs.

Na de looptijd

Einde huur periode

Aan het einde van de huurperiode bij SomasLease heeft u verschillende opties:

  • U kunt ervoor kiezen om te upgraden naar het nieuwste model en bij SomasLease te blijven leasen.
  • U heeft ook de mogelijkheid om hetzelfde apparaat te blijven huren, maar dan tegen een verlaagd maandtarief.
  • Als u besluit de huurovereenkomst te beëindigen, halen wij graag het apparaat bij u op.

Belangrijk: Als u de huurovereenkomst wilt beëindigen, dient u dit schriftelijk door te geven uiterlijk één maand voor het einde van de overeenkomst. Na de afgesproken looptijd geldt een opzegtermijn van één maand.

Ik wil het product overnemen (kopen). Wat nu?

Als u huurt en u wilt het product kopen, dan kunt u ons het beste een e-mail sturen met daarin abonnement nummer

Huur verlengen

Wilt u het product langer gebruiken? Dat kan!

Het contract loopt automatisch door en is maandelijks opzegbaar tot maximaal 6 jaar zonder tegenbericht van jou.

Vragen? Neem contact met ons op!

Wij zijn bereikbaar van:


Ma-do: 08:30 – 20:00
Vr 08:30 – 18:00
Za 13:00-17:00
Zo 13:00-17:00

Met uitzondering van Feestdagen

Via:
Telefoon: 088-7129050
Mail: contact@somaslease.nl

Voor uw gemak hebben wij de belangrijkste punten bovenaan neergezet.